Ahad, Oktober 18, 2009

Pewaris Si Gila

Sebentar tadi, gua bermimpi. Hari sukan sekolah menengah gua diakhiri dengan pasukan bola 7 sebelah berpemimpinkan abang gua hanya menduduki tempat kedua. Dalam majlis penutupan hari sukan tersebut, gua memanggil-manggil abang gua yang sayup-sayup berada jauh dari pandangan mata. Gua rasa gua dah jerit macam nak mati dan terkeluar anak tekak. Tapi dia masih tak dengar.

Gua bingkas pergi ketempat di mana dia termenung di celah-celah orang ramai. Gua maki dia sebab masih tidak memberikan respons terhadap apa yg gua mahukan. Gua cuma nak ajak dia balik rumah sebab hari dah nak maghrib. Dia hanya senyap. Senyap. Dan tidak berkata walau sepatah pun. Gua sedih tiba-tiba.

Gua start motor, dan pulang ke rumah. Dalam perjalanan, sekeliling gua sentiasa berubah-ubah. Macam ada kat negara 4 musim lebih kurang. Signboard kampung gua pun dah bertukar. Tajuk kampung gua yang baru adalah "A New Hope"

Belum sempat sampai rumah, gua terjaga. Gua risau sampai sekarang.

Tiada ulasan: