Jumaat, Januari 15, 2010

Ku[a]ntum

Malam ini...

jika kau berkata bintang-bintang itu pegun

aku akan berkata bintang-bintang itu bergerak


semakin menjauhi kita



Malam ini....

jika kau berkata graviti bumi menarik kita

aku akan berkata kita juga menarik bumi


dengan jumlah graviti yang sama



Malam ini....

jika bibirmu mulusmu berbisik

bumi berputar mengelilingi mentari


aku akan berbisik di telingamu

mentari juga berputar mengelilingi mentari yang lain



Malam ini....

jika kau berpegang pada hukum fizik newtonmu

aku akan berkata



"malam ini sayang...aku berpegang pada hukum fizik kuantum"

tetapi malam esok aku tidak pasti

pada hukum mana aku akan berpegang


kerana dunia ini masih

tidak aku fahami

terang dan gelap

putih hitam mataku



kepada siapa aku merujuk

hanya cinta kita

sayang.....


yang kekal

pada malam-malam



berikutnya

Tiada ulasan: