Ahad, Ogos 23, 2009

bazaar ramadhan

Insyallah, hari-hari ramadan gua akan berlangsung dengan penuh cemerlang hendaknya. Dalam pada keinginan nafsu untuk menjamah dengan segala macam syurga dunia, akal tetap berputar mencari seribu satu alasan untuk menjinakkan kedaifannya.

Jangan diturut amarah yang mendesak. Kelak syurga ditolak ke tepi, kesabaran terkubur mati. Pahala tak kunjung hadir, dosa kemas terpalit.

Bukan gua nak marah sangat, cuma lain kali kalau nak suruh gua parking motor kat tempat tertentu pun, tak payah la jerit-jerit sampai kata gua tak reti bahasa. Gua bukan tak reti bahasa. Ayat pertama lu, lu jerit kat gua sampai terkeluar anak tekak lu semata-mata nak suruh parking belakang lori tu. Ayat kedua lu, lu cakap macam gua dengan lu satu kelambu yang lori tu takkan keluar parking dari situ.

Gua kah yang bersalah?

Tiada ulasan: