Khamis, Julai 30, 2009

minit mesyuarat

Malam tadi, agak ramai kawan-kawan bersidang depan rumah gua. Tak pasal-pasal kena kejut adik gua utk buatkan air bagi menyambut mereka. Gila apa lepak depan umah gua kul 2 pagi? Kesian adik gua kena paksa. Hahaha

Salah seorang sahabat sudah pening kepala. Motor eksiden tapi orang lain yg bawa. Panas hati gua bila dengar cerita. Ada juga ahli persatuan yang bodoh dok mengutuk-ngutuk si tuan punya motor. Tak pasal-pasal kena maki, balik umah dan tak dapat jamah air sirap adik gua. Padan muka.

Mesyuarat diteruskan dengan aktiviti makan kuih semperit. Tiba-tiba pulak gua jumpa kuih tu tersembunyi bawah meja kat dapur rumah gua. Perut masing-masing gua syak akan jadi macam perut gua satu hari nanti. Mereka jamah penuh berselera sambil layan pusing-pusing kepala. Ada juga yg menjauhkan diri melayan sistem pesanan ringkas di handphone mereka. Baik takyah lepak sial kalau lu nak main sms.

Sekitar 2 jam, hiburan tidak dilupakan. Gua tayang movie untuk budak-budak ni layan. Ada yang berminat, ada yang terlelap. Lantak lu la kalau tiba-tiba bapak lu dtg cari lu kat sini. Gua dah tunaikan tanggungjawab gua layan tetamu. Mesyuarat diakhiri dengan gotong royong mengemas perkarangan halaman rumah gua.

Dan gua rasa, apa yang gua tulis hari ini, agak merapu. Kah kah kah.

Selamat tinggal candu.

Tiada ulasan: