Rabu, Julai 29, 2009

renggam

Untuk beberapa ketika gua berada di kampung halaman, rasanya masih belum tergerak lagi untuk pulang ke Kuala Lumpur. Setiap pagi gua dihidangkan dengan udara yang bersih segar. Setiap malam gua dibuai keindahan para bintang.

Tapi yang ini, bila setiap saat gua dikejutkan dengan pelbagai kisah masyarakat. Ingin rasanya lari buat seketika bila mendengar kisah-kisah masyarakat. Apa dah tak benda lain ke kawan-kawan gua nak sembang? Penat sial dengar. Yang bongkak dengan bodohnya. Yang bodoh dengan bongkaknya. Yang baik dengan angkuhnya, yang angkuh bertambah riaknya. Tak habis-habis taksub dengan material dalam seluar dan baju masing-masing. Yang mereka tahu, biar orang lain tahu bahawasanya mereka insan terhebat seantero dunia.

Come on la beb, lu orang ingat dengan seluar dalam bersulam emas lu tu leh bawak masuk kubur ke?

Tiada ulasan: