Sabtu, September 05, 2009

Junction


Seperti biasa, tiada apa-apa yang menarik dalam buku sejarah gua bab hari ini. Pada awal pagi, gua melangkah kaki ke bilik air, dengan harapan murni ingin pergi ke kampus dan menuntut ilmu komunikasi gambar. Tetapi malangnya, hujan yang menderu-deru sepantas counter attack dari Manchester United meragukan kebolehan gua untuk menyekat kemaraan mereka. Makanya, gua pasrah untuk kembali berjuang mempertahankan bantal, tilam dan selimut gua.

Beberapa jam kemudian, gua dikejutkan dengan kehadiran seseorang menyusup masuk ke dalam bilik gua dan duduk bersila di depan mata gua. Apa yang gua lakukan? Gua hanya memandang seketika wajah beliau, lalu pusing ke arah berlawanan sambil bermimpikan anak saudara gua. Nasib baik raya ni gua akan dapat dukung dia puas-puas.

Haha..dan gua rasa. Apa yang gua taip malam ni sekadar bingkisan hati kanak-kanak darjah 3 yang tidak tahu apa itu masa depan, dan bagaimana cara terbaik untuk mengejar cita-cita.

Fakta mengatakan, hampir separuh kelas pada minggu ini, gagal gua hadiri atas faktor hujan dan kesihatan diri, tak lupa juga faktor kemalasan gila babi kerana gua masih tidak tahu yang mana patut gua mulakan dahulu.

Tiada ulasan: