Rabu, September 02, 2009

liquid~

Gua bingkas bangun pagi tadi. Cuaca hujan renyai-renyai menambahkan lagi kesejukan tulang rusuk yang gua alami sampai sekarang. Rasanya, sedap-sedap juga cuaca macam ini untuk gua redah naik motor pergi menuntut ilmu. Tapi tidak semudah itu hidung gua menyerah kalah.

Berpusu-pusu segerombolan ombak melanda pangkal misai gua sebaik sahaja gua selesai bersin untuk kali pertama malam kelmarin. Ahhh, kacau. Berbondong-bondong tisu juga berjaya gua habiskan selama 2 hari ini. Dan besok, kalau tak baik juga, gua ingat gua nak tinggal hidung gua kat rumah.

Tulang belakang gua juga, gua fikir sedang mogok dari berada di tahap maksimum prestasinya. Terasa lenguh pabila melangkah sedikit pantas. Terasa sakit bila diselarikan dengan permukaan tilam. Apa harus gua buat? Ini sakit, itu lenguh. Minda gua pun tak pernah sekacau ini. Jiwa gua pun tak pernah sesakit ini. Tolong la badan. Bersatu lah engkau dengan tugas masing-masing. Mudah-mudahan pencarian gua dapat diteruskan tanpa perlu lagi melatih hidung gua untuk bernafas. Tanpa perlu memaksa tulang belakang gua untuk bekerja.

Tapi gua lah yang memaksa mereka bekerja dan bernafas tanpa mengajar mereka bagaimana untuk berdiri teguh dari virus dan kuman-kulat yang sentiasa bersedia untuk merasuk mangsanya.

Tiada ulasan: