Khamis, Mei 13, 2010

Piala Thomas 1

Hari ni gua rasa paling best. Dimulakan dengan bangun pagi sekitar 6.15 dan sesudah subuh terus kembali bersama bantal dan katil tersayang, sememangnya menyeronokkan di musim-musim cuti ini.

Kemudian, gua dengan tak mandi kena turun pergi ofis mak gua kerana gua kena ambil sarapan daripadanya. Sedap juga pekena lontong di pagi-pagi yang hening dan dingin begini. Lantas gua menyalakan nyalaan api di penghujung plug dan mencampurkan percikan-percikan itu bersama-sama angin dan sedikit minyak petrol, lalu terpacul lajulah gua dengan semangat ingin membawa pulang lontong ke dapur rumah gua.

Alang kepalang, gua sudah kembali ke dapur rumah. Berbekalkan suratkhabar Utusan yang gua beli sekali tadi sebab kat kampung gua di Johor ini sememangnya sukar untuk menemui jualan akhbar-akhbar alternatif. Bila orang melayu nak insaf, gua tak tahu pula.

Sesudah itu, perlahan-lahan gua duduk di bahagian ruang tamu sambil membaca akhbar hari ini. Tetapi, sememangnya gua tak pernah habis baca akhbar Utusan ni. Panjang sangat, gua tak larat nak terima ilmu banyak-banyak waktu-waktu cuti ni.

Dalam waktu tengahari sikit pula, gua duduk-duduk sahaja di hadapan laptop sambil menunggu waktu berlangsungnya Piala Thomas, di mana Malaysia sebagai tuan rumah untuk edisi kali ini. Sambil tunggu-tunggu tu, gua terbang.

Ya, gua terbang...

Ya, gua terbang beb...

Gua terbang beb.......................................

Lalu tiba-tiba gua sedar yang Chong Wei sudah pun mengalahkan Peter Hoeg Gade dari Denmark. Duduk sekejap, kemudian, gua rilek saja layan perut lapar depan TV.





Gua ngantuk siut....nanti gua sambung cerita ni....

Tiada ulasan: