Rabu, Februari 24, 2010

Feminis Malaysia

Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil yang telah berkata, "walaupun saya menghormati hukuman sebatan di bawah undang-undang syariah tetapi berpendapat Islam juga membolehkan pendekatan pemulihan dan kaunseling.” (HarakahDaily : 2010)

Gua rasa, KALAU ditukar sedikit pernyataan di atas, mungkin kita boleh nampak mana silapnya Pejuang Wanita (bukan nama sebenar) ini.

Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil yang telah berkata, "walaupun saya menghormati hukuman menutup aurat di bawah undang-undang syariah tetapi berpendapat Islam juga membolehkan pendekatan pemakaian tudung dengan memperlihatkan jambul. Ini kerana rambut itu adalah mahkota wanita.”

Adei...

Istilah feminis, feminisme, femina, berasal dari Bahasa Latin, Fei-Minus. "Fei" memberi erti "iman" manakala "minus" bermaksud "kurang." Maka, yang dicanangkan ke seantero dunia itu, adalah kekurangan iman mereka. Termasuklah Puan Shahrizat Jalil.

"Masculinity" bermaksud "strength of sexuality." Jadi, barat meletakkan wanita itu sebagai pemuas nafsu semata-mata. Lalu, lahirlah konflik dari dalam diri wanita yang mengatakan wanita itu menjadi mangsa kekejaman agama, dan kebuasan nafsu lelaki.

Bila orang-orang kata, ideologi kamu dijajah, kamu menggelabah tak tentu hala. Mungkin sebab kamu kurang menghayati Kitab Suci itu.

Tak perlulah kamu berselindung di sebalik Hak Asasi Manusia. Haq itu perkara yang benar. Dan sesungguhnya kebenaran itu hanya milik Allah S.W.T. Tidak perlu kamu mendahului akalmu daripada wahyu.

Feminisme adalah gerakan nafsu amarah. Pemicunya adalah penindasan dan ketidakadilan. Objeknya adalah laki-laki, konstruk sosial, politik dan ekonomi. Ketika diimport ke negeri ini, ia berwajah gerakan pembangunan wanita. Bagus. Tapi nilai, prinsip, idea dan konsep gerakannya masih dari Barat. Buktinya nafsu amarah ikut diimport dan dijual bagai keniscayaan, dibela dengan penuh kepercayaan, dan dijustifikasi dengan ayat-ayat keagamaan. Begitulah gerakan tanpa iman.

"sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dalam bentuk yang sebaik-baiknya"

(At-Tiin ayat 95)



Tiada ulasan: